Tidsbokning

Nu är det äntligen dags att boka hem en tekniker för reparation av din Samsungprodukt.  

Inför besöket så behöver vi veta att nedanstående information, tidsförslag, kontaktuppgifter & felbeskrivning är korrekta och godkänns av dig, vänligen ändra om något inte stämmer.

Om för mycket avviker gällande adress eller felbeskrivning kan vi behöva skicka ut en ny tidsbokning!

Innan din bokning behöver du läsa igenom vad som gäller inför besöket samt bekräfta att du läst detta:

Garanti & betalning

Vi följer Samsungs garantivillkor som du kan läsa mer om här. https://www.samsung.com/se/support/warranty/

Om felet inte täcks av garantin eller om vi inte hittar fel på din produkt vid besöket debiteras du en undersökningskostnad på 1250:- ink rut / 2200:- ex rut som betalas på plats till tekniker via swish eller kort.

Person över 18 år behöver finnas på plats i hemmet vid besök.

TV

  • Om din TV hänger på väggen så se till att du vet hur ditt väggfäste fungerar och att det är snabbt och enkelt att ta ner den när teknikern kommer.
  • Om ditt fel på produkten är ett periodiskt så se till att filma felet på din mobil innan som du kan visa upp för teknikern vid besöket. Exempel om din skärm på TV sporadiskt flimrar till eller blir en annan färg.

Tvättmaskin & Torktumlare

  • Produkten ska stå på golvet, inget får stå på maskinen.
  • Produkten ska gå att komma åt på alla sidor/kanter.
  • Det skall finnas en fungerande avstängningskran eller ballofix till vattenanslutningen, samt godkänd avloppsanslutning.
  • Se till att det är städat runt om din produkt så att du inte behöver börja med att städa och plocka undan när teknikern kommer hem till dig.
  • Om din produkt befinner sig i ett badrum så är det bra om det är torrt och inte blött/fuktigt i rummet eftersom tekniker ska jobba med elektronik.
  • Ta reda på vilken säkring maskinen tillhör innan besöket.
  • Om användaren av maskinen inte är hemma vid besöket så är det bra om den personen finns tillgänglig via telefon ifall teknikern behöver mer information om hur du använder maskinen.

Kyl & Frys

  • Kontrollera att täckskivor/ventilationsgaller är bortmonterade innan besöket och att det går att dra fram skåpet utan problem.
  • Var beredd på att du kan komma att behöva plocka ur allt ur din kyl/frys när teknikern är på plats, du behöver inte göra detta innan om du inte fått information av oss eller teknikern innan besöket.

Diskmaskin

  • Kontrollera att socklar och lister är bortmonterade innan besöket så att det går att dra fram maskinen utan problem.
  • Det skall finnas en fungerande avstängningskran eller ballofix till vattenanslutningen.
  • Städa ur under diskbänken och se till att teknikern kommer åt vattenanslutningarna.
  • Ta reda på vilken säkring maskinen tillhör innan besöket.

Luftvärmepump

  • Alla sidor på innerdelen måste gå att komma åt, ca 10 cm fritt runt om.
  • Om innerdelen sitter mer än 2,5 m upp måste stege finnas på plats.
  • Om innerdelen sitter i en trappa måste trappstege finnas på plats.
  • Om utedelen sitter högt upp måste stege finnas på plats.
  • Det måste gå att komma åt hela rördragningen på utsidan av huset vid eventuella läckagefel.
  • Utedelen får inte vara inbyggd, den ska gå att komma åt.
  • Se till att det är säkert och lättillgängligt att komma åt utedelen vid snö/halka.

Godkännande

Härmed godkänner jag ovanstående information och villkor.

Tänk på att det kan tillkomma kostnader för besöket om du inte har förberett ordentligt för att teknikern ska kunna arbeta med din produkt

Godkänn

Ordernummer: [#

Produktkategori

Modellnummer

Behöver du hjälp?

Om du behöver hjälp eller har några frågor kan du kontakta vår support:

Vi finns här för att ge dig den bästa möjliga serviceupplevelsen.

Tack för ditt godkännande

Påminnelse om kopplar ur produkten innan reparation

Vad man ska kolla