Om företaget
Är du trött på serviceleverantörer som gömmer sig? Välkommen till oss på Samsung Service – vi ser fram emot att träffa dig personligen.
Kommunikationen med dig som kund är kärnan i god service. Det vet Michael Andersson och Petri Taurio, som efter många år i servicebranschen startade Samsung Service 2008.
Vid starten var Michael och Petri överens om att kundservicen i branschen var på väg åt fel håll. I takt med att priserna på produkterna sjönk började allt fler serviceleverantörer prioritera stora produktvolymer framför nöjda kunder. Det ville de göra något åt.
Idén med Samsung Service är att ge mer till dig som kund, framförallt genom att träffa dig personligen i våra butiker, hemma hos dig eller på din arbetsplats. När våra kunder tyckte till om vår servicebutik i Stockholm fick det personliga bemötandet toppbetyget 4,9 av 5. Vår förhoppning är att du ska bli lika nöjd.
Vi ger mer
Som specialister på Samsung har vi trimmat vår organisation för att ge dig snabbare service och högre kvalitet i reparationerna.
Vi tror på att fokusera på märkesservice och följande är fördelar som detta ger dig som kund:
- Du får rätt information om din produkt, till exempel om vilka garantiregler som gäller, status på ditt serviceärende eller rätten till ersättningsprodukt.
- Din produkt kommer att repareras enligt Samsung specifikationer och testas noggrant både före och efter reparation så att den uppfyller kraven för en säker och fungerande produkt.
- Många serviceställen erbjuder dig endast reparation utanför garanti vilket kan leda till att du får betala för en reparation som skulle ha varit garanti.
- Besöker du våra servicebutiker kan du få svar ifall du har frågor om produkten.
- Vi använder bara originalreservdelar och i vid byte av display skall det på vissa modeller ingå ett batteribyte som bekostas av Samsung och detta gäller bara ifall servicepartnern är auktoriserad Samsung verkstad.