Service i hemmet

Så här fungerar det

När du har felanmält din produkt så hamnar ditt ärende hos en avdelning som kallas validering. Här sitter det tekniker som är experter på Samsungs produkter. Teknikern gör en bedömning av din felbeskrivning och beställer hem reservdelar som man misstänker kan vara trasiga. Allt för att maximera chansen att kunna reparera din produkt på första besöket.

Vår bokningsavdelning kontaktar dig och vi bokar tillsammans in en tid som passar dig och teknikern som ska besöka dig.

När teknikern är på väg hem till dig kommer han att ringa dig, tiden varierar beroende på vart teknikern har sitt tidigare jobb.

Teknikern felsöker produkten i ditt hem och kommer även att reparera produkten på plats om möjlighet finns. Om teknikern behöver ha mer reservdelar så beställs detta och du kommer få en ny tid för service.

Garanti & betalning

Krav inför ditt besök

TV

Tvättmaskin

Torktumlare

Diskmaskin

Kyl & Frys

Tips & råd inför ditt besök

  • Om ditt fel på produkten är ett periodiskt så se till att filma felet på din mobil innan som du kan visa upp för teknikern vid besöket. Exempel om din skärm på TV sporadiskt flimrar till eller blir en annan färg.
  • Se till att det är städat runt om din produkt så att du inte behöver börja med att städa och plocka undan när teknikern kommer hem till dig.
  • Om din produkt befinner sig i ett badrum så är det bra om det är torrt och inte blött/fuktigt i rummet eftersom tekniker ska jobba med elektronik.
  • Var beredd på att du kan komma att behöva plocka ur allt ur din kyl/frys när teknikern är på plats, du behöver inte göra detta innan om du inte fått information av oss eller teknikern innan besöket.
  • Om ditt ärende gäller en diskmaskin så är det bra om man kan städa ur under diskbänken och se till att teknikern kommer åt vattenanslutningarna.
  • Det underlättar för våra tekniker om du innan besöket kan ta reda på vilken säkring maskinen tillhör.
  • Om användaren av maskinen inte är hemma vid besöket så är det bra om den personen finns tillgänglig via telefon ifall teknikern behöver mer information om hur du använder maskinen.
  • Är det svårt att hitta parkering i området? Om du har möjlighet att informera oss om detta eller ge oss tips på vart vi kan parkera så blir våra tekniker väldigt glada!

Tack för att du hjälper oss att ge våra tekniker bästa förutsättningar för besöket hos dig ska bli så bra som möjligt!

Kundnöjdhet

Vi har en vision om att alltid ha 100% nöjda kunder.

Personlig service

Bra kommunikation är en förutsättning för att förstå kundens problem.

Hållbarhet

Genom att laga istället för att köpa nytt så kan vi förlänga produktens livstid. Bättre för miljön.