Service i hemmet
Så här fungerar det
När du har felanmält din produkt så hamnar ditt ärende hos en avdelning som kallas validering. Här sitter det tekniker som är experter på Samsungs produkter. Teknikern gör en bedömning av din felbeskrivning och beställer hem reservdelar som man misstänker kan vara trasiga. Allt för att maximera chansen att kunna reparera din produkt på första besöket.
Vår bokningsavdelning kontaktar dig och vi bokar tillsammans in en tid som passar dig och teknikern som ska besöka dig.
När teknikern är på väg hem till dig kommer han att ringa dig, tiden varierar beroende på vart teknikern har sitt tidigare jobb.
Teknikern felsöker produkten i ditt hem och kommer även att reparera produkten på plats om möjlighet finns. Om teknikern behöver ha mer reservdelar så beställs detta och du kommer få en ny tid för service.
Garanti & betalning
Vi följer Samsungs garantivillkor som du kan läsa mer om här. https://www.samsung.com/se/support/warranty/
Om felet inte täcks av garantin eller om vi inte hittar fel på din produkt vid besöket debiteras du en undersökningskostnad på 1250:- ink rut / 2200:- ex rut som betalas på plats till tekniker.
Krav inför ditt besök
Produkten som är felanmäld ska vara lättillgänglig vilket innebär att den ska gå att komma åt från alla sidor och kanter utan problem. Teknikern på plats ska inte behöva göra tunga lyft för att få fram produkten.
TV
Om din TV hänger på väggen så se till att du vet hur ditt väggfäste fungerar och att det är snabbt och enkelt att ta ner den när teknikern kommer.
Tvättmaskin
Produkten ska stå direkt på golvet, gå att komma åt på alla sidor och kanter utan problem. Ingen torktumlare får stå på tvättmaskinen utan ska i sådana fall vara nerlyft innan besöket. Det skall finnas en fungerande avstängningskran eller ballofix till vattenanslutningen, samt godkänd avloppsanslutning.
Torktumlare
Produkten ska stå direkt på golvet, gå att komma åt på alla sidor och kanter utan problem. Om produkten står på en tvättmaskin ska den vara nerlyft innan besöket.
Diskmaskin
Kontrollera att socklar och lister är bortmonterade innan besöket så att det går att dra fram maskinen utan problem. Det skall finnas en fungerande avstängningskran eller ballofix till vattenanslutningen.
Kyl & Frys
Kontrollera att täckskivor/ventilationsgaller är bortmonterade innan besöket och att det går att dra fram skåpet utan problem.
Tips & råd inför ditt besök
- Om ditt fel på produkten är ett periodiskt så se till att filma felet på din mobil innan som du kan visa upp för teknikern vid besöket. Exempel om din skärm på TV sporadiskt flimrar till eller blir en annan färg.
- Se till att det är städat runt om din produkt så att du inte behöver börja med att städa och plocka undan när teknikern kommer hem till dig.
- Om din produkt befinner sig i ett badrum så är det bra om det är torrt och inte blött/fuktigt i rummet eftersom tekniker ska jobba med elektronik.
- Var beredd på att du kan komma att behöva plocka ur allt ur din kyl/frys när teknikern är på plats, du behöver inte göra detta innan om du inte fått information av oss eller teknikern innan besöket.
- Om ditt ärende gäller en diskmaskin så är det bra om man kan städa ur under diskbänken och se till att teknikern kommer åt vattenanslutningarna.
- Det underlättar för våra tekniker om du innan besöket kan ta reda på vilken säkring maskinen tillhör.
- Om användaren av maskinen inte är hemma vid besöket så är det bra om den personen finns tillgänglig via telefon ifall teknikern behöver mer information om hur du använder maskinen.
- Är det svårt att hitta parkering i området? Om du har möjlighet att informera oss om detta eller ge oss tips på vart vi kan parkera så blir våra tekniker väldigt glada!
Tack för att du hjälper oss att ge våra tekniker bästa förutsättningar för besöket hos dig ska bli så bra som möjligt!
Kundnöjdhet
Personlig service
Hållbarhet
- Samsung märkesverkstad
- Endast originaldelar
- Du behåller din garanti
- Expressservice