Integritetspolicy för Nordic EASC AB – Samsung Service
Kundinfo
Försäljning av produkter och tjänster på denna webbsida är endast avsedd för privatpersoner och produkterna skall användas för privat bruk.
Säljare
Nordic EASC AB (org. 556747–1833) är säljare till produkter och tjänster i denna webbutik. Huvudsaklig verksamhet för Nordic EASC är som auktoriserad servicepartner till Samsung Electronics Nordic AB med uppgift att sköta garantiservicen och att reparera flertalet av de produkter som Samsung Electronics säljer på den svenska marknaden.
Åldersgräns
Säljaren tillämpar en åldersgräns för köp i denna webbutik på 18 år.
Bekräftelse
Genom att du godkänner dessa köpvillkor med tillhörande orderbekräftelse så uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen order så skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post med information om beställningen.
Säljaren reserverar sig dock från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för kundens order. Kan inte säljaren leverera enligt orderbekräftelse så kommer kunden att kontaktas och ordern kommer att annulleras.
Produktinfo
Produkterna som marknadsförs i denna butik är rekonditionerade produkter som är mellan 1–3 år gamla. Samsung har gjort ett återköp av produkten från kunden och anledningarna till detta varierar men ett vanligt exempel är att Samsung Service inte har kunnat få tag på reservdelar inom en viss tid.
Med rekonditionerad innebär att vi har reparerat produkten, rengjort den och kört en noggrann sluttest för att försäkra oss om att produkten uppfyller specifikationerna.
Produkterna säljs i befintligt skick, där skicket framgår av respektive produktsida. Produkten skall fungera enligt produktens specifikation ifall inte annat framgår i produktbeskrivningen.
Produkten kan ha repor och andra skönhetsfel och ifall det finns tydliga repor på produkten så skall detta framgå av produktbeskrivningen.
Funktionslöfte
Rekonditionerade produkter säljs utan garanti och i stället så ingår något som vi kallar för funktionslöfte vilket innebär att ifall det uppstår ett fel på produkten inom 3 månaders som inte beror på att kunden har använt produkten felaktigt eller ovarsamt så reparerar vi produkten kostnadsfritt för kunden.
Ifall reparation ej är möjligt så kommer Nordic EASC antingen att erbjuda en motsvarande utbytesprodukt eller genom att återbetala det belopp som köparen har erlagt vid inköpet.
Priser & Betalning
Vi på Nordic EASC använder Klarna betalningssystem och alla priser är angivna inklusive moms.
Frakt och Leverans
Alla produkter levereras fritt från vårt lager i Bredden och adressen är Godsgränd 1, 194 61 Upplands Väsby, norr om Stockholm.
Öppet köp och bytesrätt
Produkterna som säljs i denna webbutik är rekonditionerade och på dessa produkter så tillämpar vi inget öppet köp eller bytesrätt.
Tvist
Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) beslut.
KLARNA
För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.